Rabló römi a leglendületesebb römi, gondolkodtató, kombinatív, könnyen megtanulható/megtanítható, ami kitűnően alkalmas nagyobb számú (nem összeszokott) társaságok kellemes, tartalmas szórakoztatására is.
Két teljes csomag francia kártyával (a 3-3 dzsókerrel együtt 2×55=110 lap) játszhatja már 2, de akár 6-8 játékos is.
A játék célja az, hogy a játékosok szabályos összefüggéseket alkotva, minden lapot le tudjanak rakni a kezükből az asztalra, ügyelve arra, hogy ne könnyítsék meg a többieknek ugyanezt.
Kétféle szabályos összefüggés típus van,
A lapok rangsorrendje a rabló römiben szokásos, viszont az ász 1-esként és ász-ként is használható (de egy összefüggésben csak az egyik szerepében), azaz csökkenő sorrendben (minden színben): Á, K, D, B, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, Á.
Továbbá minden lap helyettesíthető dzsókerrel, de az összefüggésben lévő dzsókerek száma nem haladhatja meg az adott összefüggésben lévő összes lap (dzsókereket is beleszámítva) számának egyharmadát (lefele egészre kerekítve, például 5 lapnál még 1 dzsóker, 6 lapnál már 2 dzsóker).
Az osztó jobb kéz felé egyesével 5-5 lapot oszt mindenkinek (először jobb oldali szomszédjának, utoljára saját magának). A megmaradt lapokat tartalmazó paklit az asztalra teszi (talon), ebből lehet majd húzni.
A lejátszás az osztó jobb oldali szomszédja kezdi és a játék iránya az óramutató járásával ellentétes (jobb kéz felé). A játékosok sorra egymás után húzhatnak, vagy kezdeményezhetnek lerakási tranzakciót. Ha egy játékos végzett, azt a passz kijelentéssel jelzi. Amíg egy adott játékoson van a sor, addig a többieknek várakoznia kell, csak a passz elhangzása után kezdheti tranzakcióját a következő játékos (ez alól kivétel lehet az az eset, amikor egy játékos nem tudott lerakni, és ezért már húzott a talonból).
A lejátszásban alapszabály, hogy minden játékos vagy lerak a kezéből valahány lapot az asztalra (megtartva a szabályos összefüggéseket), vagy húz egy lapot a talonból. Tehát mindkettőt egyszerre nem lehet, csak pontosan az egyiket!!! Ha valaki már húzott, akkor ez alkalommal már nem rakhat le, ilyenkor automatikusan a következő játékos kerül sorra. Megjegyzés: Más römi változatokkal ellentétben, ebben a játékban nincs „dobás”.
A lejátszásnak akkor van vége, ha valamelyik játékosnak sikerül leraknia az összes lapját (tehát nem marad egy sem a kezében).
Az a játékos, akinek sikerült minden lapját leraknia, kap 100 pontot (ezt a neve alá kell felírni plusz előjellel), a többiek pedig mínusz pontokat kapnak a kezükben maradt lapok függvényében.
A lapok értéke a következő:
Tehát a kézben maradt lapok értékeit össze kell adni, és ezt az összeget negatív előjellel kell, felírni az illető játékos neve alá.
Előre meghatározott játék után (például mindenki egyszer vagy kétszer oszt) a pontokat lehet összesíteni, és így alakul ki a végeredmény. Minél nagyobb (az előjeles számok viszonylatában) pontszáma van valakinek, annál előrébb végez a rangsorban.